PSEUDOTVŮRCI VELICE PILNĚ PŘIPRAVUJÍ PLNOST NEGATIVNÍHO STAVU
Jižní Korea zvažuje výstabu podmořských tunelů do Číny a Japonska
NA PLANETE ZEMI VZNIKA PO ZAPADNIM MOCENSKEM CENTRU NOVE MOCENSKE CENTRUM - CINA S 1,4 MILIARDAMI LIDI - OTROKU A SE SVYMI STATY SATELITY. DUKAZEM JE I PROJEKT 300 KM A 220 KM ZELEZNICNICH TUNELU POD MOREM. V CINE JE JIZ NYNI V ROCE 2010 350 MEST S MILIONEM - 18 MILIONY LIDI - V AZ 50 PODLAZNICH PANELACICH SE SMRADLAVYM OVZDUSIM. BEHEM 5 LET PRIBYDE DALSICH 150 TAKOVYCH MEST, KTERE DNES MAJI PUL AZ 1 MILIONY LIDI. V TECHTO MEGAMESTECH SE VYTVARI VELMI LEVNE, KVALITNI A TECHNOLOGICKY MODERNI VYROBKY A SLUZBY, KTERYMI CINA ZAPLAVUJE SVET. V CINE JSOU NAKLADY CTVRTINOVE OPROTI EVROPE A AMERICE, PO DOPRAVE NA 2. STRANU PLANETY JSOU STALE JEN POLOVICNI. JESTERI Z PEKEL, KTERI TOTO VSE DALKOVE OVLADAJI, MAJI V RUKAVU DALSI CINU - INDII S 1,1 MILIARDOU LIDI - OTROKU. LZE CEKAT, ZE TOTO CENTRUM OVLADNE SVET SE VSEMI CIPOVYMI TECHNOLOGIEMI, KTERE ZNATE A KTERE JESTE POZNATE, JAK JSOU CHUTNE V OVLADANI LIDI. TO SDELUJI TEM, KTERI STALE LPI NA NEGATIVNICH PRISTUPECH A VOLBACH V KAZDODENNIM ZIVOTE.
22.9.2010
Tunel do Číny by byl šestkrát delší než tunel pod Lamanšským průlivem a stál by v přepočtu dva biliony korun.
Jihokorejská vláda zvažuje výstavbu podmořských tunelů, které by zemi spojily s Čínou a Japonskem. Oznámil to v úterý mluvčí ministerstva dopravy a námořních záležitostí, kterého cituje agentura Reuters.
"V této fázi studujeme, zda je vybudování podmořských tunelů ekonomicky a technicky proveditelné," řekl mluvčí. Výsledky posuzování by podle něj měly být k dispozici ještě letos. Podmořské tunely by měly sloužit provozu korejských rychlovlaků KTX.
Představitel vlády řekl tiskové agentuře Jonhap, že může trvat desítky let, než bude projekt uskutečněn. Předtím by musely být uzavřeny dohody o jeho financování s čínskou a japonskou vládou.
O možnosti propojit zemi s Čínou podmořským tunelem už informoval i jihokorejský list Čoson Ilbo. Ten napsal, že jedním z návrhů je spojení západní Koreje s městem Wej-chaj v čínské provincii Šan-tung. Tunel v délce 300 kilometrů by měl stát 106 miliard dolarů (téměř dva biliony korun). Ze Soulu do Pekingu by se lidé mohli dostat za pouhé čtyři a půl hodiny. O hodinu déle by trvala cesta do Šanghaje.
Druhý zvažovaný tunel by měl spojit přístavy Pusan v Koreji a Fukuoka v Japonsku. Někteří odborníci považují tento tunel, o kterém se diskutuje už od roku 1917, za reálnější, než tunel do Číny. Musel by překonat kratší vzdálenost, asi 220 kilometrů a na rozdíl od tunelu do Číny je po cestě několik ostrůvků, které by mohly stavbu usnadnit.
Třetí tunel by spojil jihokorejské město Mokpo s nejjižnějším ostrovem země Jeju.
Podmořské tunely by měly pomoci ekonomické spolupráci těchto tří zemí, podpořit cestovní ruch a generovat miliardové úspory v přepravě. Varianta spojení Jižní Koreji s Čínou dálnicí zatím není možná z politických důvodů, kvůli letitému nepřátelství s komunistickou Severní Koreou.
Někteří kritici projektu tvrdí, že by soustava tunelů, jejichž výstavba by mohla trvat asi 15 let, pomohla především Japonsku v expanzi do Koreje a Číny.
Pro srovnání, tunel pod Lamanšským průlivem, který spojuje Francii s Anglií, má délku 50.5 kilometru a stál v přepočtu kolem 15 miliard dolarů.
Nejdelší tunel na světě se nachází pod průlivem Cugaru mezi japonskými ostrovy Honšú a Hokkaidó. Postavila ho japonská železnice v letech 1971 - 1988. Je dlouhý téměř 54 km, maximální hloubka pod mořem je skoro 84 m. Stavba byla sice unikátním technickým úspěchem, celkové náklady však vzrostly oproti plánovaným 783 milionům dolarů až na 6,5 miliardy dolarů.
7000 stran textů a 5000 obrázků o Vesmírných lidech Sil Světla najdete zde: