SVĚTELNÁ KNIHOVNA | STAŽENÍ TEXTU |
1989. Zákon proti nevyžádané poště. | (Zpracoval Ivo A. Benda.) | 5:50-6:45 hodin. 8.9.2004. |
Místo:Česká Lípa. | ||
Milí lidé,
Přesně v den 7. výročí
zahájení vědomé komunikace autora „Rozhovorů“ Ivo A. Bendy s Vesmírnými
lidmi Sil světla (7.9.1997)
Parlament ČR připravil Zákon o omezení reklamního využití SMS, E-mailů, telefonu a pod. Tímto Síly
temna ZNEMOŽŇUJÍ JEDNODUCHÉ LEVNÉ A EFEKTIVNÍ INFORMOVÁNÍ LIDÍ NAVZÁJEM MEZI
SEBOU A ODKAZUJE JE JEN NA DRAHÉ PLACENÉ SLUŽBY BEZ JISTOTY
SPRÁVNÉHO PROVEDENÍ SLUŽBY A DÁLE NA PAPÍROVOU POŠTU DO FYZICKÝCH SCHRÁNEK
(pokud přijímají reklamu) ČI OSOBNĚ DO RUKOU A DALŠÍ NOSIČE PŘES
NÁKUP A PRODEJ A ÚSTNÍ FORMOU, včetně přenášek. Všechny tyto zbývající způsoby jsou však již málo efektivní, drahé a
tedy jen málo dostupné všem lidem – JSOU CCA 1000 X DRAŽŠÍ A PRACNĚJŠÍ – toto ZDŮRAZŇUJI. Jde tedy o další
manipulaci s lidmi a jejich energiemi, což má přímé důsledky a následky
v oblasti každodenního života.
Síly temna úmyslně hodily DO JEDNOHO PYTLE
INFORMACE KOMERČNÍ – REKLAMA ZA ÚČELEM ZISKU Z PRODEJE, A INFORMACE
OSTATNÍ (tedy nekomerční) – PŘEDEVĚŠÍM DUCHOVNÍHO CHARAKTERU, které řeší
lidské problémy, KDY JINÉ MECHANISMY ŠÍŘENÍ MEZI LIDMI JSOU JEN VELMI MÁLO
ÚČINNÉ A DRAHÉ a STÁTNÍ SYSTÉM NEUMÍ A NECHCE ŘEŠIT OBLUDNÉ NARŮSTAJÍCÍ
PROBLÉMY TÉTO ZVLÁŠTNÍ OVLÁDACÍ PSEUDOSPOLEČNOSTI - zvyšující
se ovládání lidí k OTROCTVÍ, ČIPIZACE všech oblastí lidského života,
zhoršující se mezilidské vztahy programované vládou, médii a některými dalšími
firmami, existenční strach mnoha lidí – dnes 1/3, KRIZE RODINY – téměř
ve všech rodinách psychické násilí, ve 2/3 z nich fyzické násilí, obrovský
počet nemanželských dětí (Česká Lípa 41 %, podobně v obou pánevních
oblastech – severozápadní Čechy a Ostravsko, kde se od roku 1989 nestaví žádné
byty a někteří lidé současně vlastní více bytů), 3,3 milionu mužů (všichni
v aktivním věku) platí povinné výživné na nemanželské děti či po rozvodu,
atp. !!!
Tímto krokem se dále VÝRAZNĚ ZVYŠUJE STUPEŇ OVLÁDÁNÍ A TOTALIZACE
SPOLEČNOSTI. Je to výsledek lidské nevědomosti (zákonodárci a
jim podobní), apatie, materiální hrabivosti (ty reklamní nevyžádané zprávy
za účelem zisku z prodeje).
Tato situace ukazuje, v JAKÉM STAVU se nachází
tato pseudospolečnost a kam je OVLÁDÁNA A
SMĚŘOVÁNA Silami temna.
Pro ujasnění, např. lidé se dosud navzájem informovali ve více než 2 milionech případech efektivní formou sms a e-mailů o Vesmírných lidech – informaci máme od Vesmírných lidí. To Silám temna leží v oku a tak nyní prosadili tento výtvor tak, aby se lidé nemohli takto snadno informovat.
V mnohých
firmách - partách existuje CENZURA i na papírovou poštu (natož pak e-mailovou poštu) – PARLAMENT A SENÁT ČESKÉ
REPUBLIKY (některé zásilky byly přijaty s potvrzením, jiné nikoli – bez odezvy
potvrzení, např. barevné letáky o stavu pozemského lidstva – obr. 688, 793, 811
z www.vesmirni-lide.cz
), ČESKÁ TELEVIZE (na podatelně běžně cenzurují zásilky, a i to, co projde, pak
končí v koši a skoro nikdo to ze zaměstnanců ČT nečte, neobyčejně falešní
lidé), ČESKÝ ROZHLAS, ČSA atd. To aby bylo jasno, jak se věci dnes mají, a aby
si někdo nemusel nalhávat, že papírová pošta funguje.
V dnešní
době v ČR pracuje s e-mailem na 3
miliony lidí a sms používá prakticky
každý člověk z 10,3 milionu lidí (mimo nejmenší děti a přestárlé občany).
Lidé mohou žádat úpravu zákona tak, aby bylo možno zasílat
NEKOMERČNÍ ZPRÁVY, tedy nemající charakter obchodu za účelem zisku, ale
duchovních – vztahových oblastí lidské společnosti !
TO, ŽE NĚCO NEŽÁDÁM, NEZNAMENÁ, ŽE JE TO
VŽDY NEGATIVNÍ !!!
Nový zákon je
na internetu www.vesmirni-lide.cz ve stahování - 7 – ostatní:
Novinky z AKA:
7.9.2004
Vážené dámy, vážení pánové,
Od dnešního dne
platí nový zákon, který omezuje reklamní využití SMS, E-mailů, telefonu a pod.
Zjednodušeně řečeno: - neadresné papírové zásilky je nadále možné doručovat do
schránek, pokud na schránce není napsáno, že si adresát reklamu nepřeje; -
adresné papírové zásilky je nadále možné zasílat jako dosud (zejména za
podmínky legální databáze); - reklamní SMS a E-maily je možné zasílat jen
tehdy, má-li odesílatel předchozí souhlas adresáta (a i tak musí být zpráva
zejména jako reklama označena a musí nabízet snadné odhlášení); - aktivní
telemarketing je možné provozovat jen tehdy, má-li volající předchozí souhlas
volaného; - pasivní telemarketing je možné provozovat jako dosud.
Zákon, jehož neoficiální verzi naleznete v příloze, má samozřejmě spoustu
nejasných míst, jejichž interpretace bude teprve otázkou vývoje... Účastníme se
jej a budeme Vás o všem informovat !
S úctou,
....
ZÁKON
ze dne 7.9. 2004
o některých službách informační společnosti a o
změně některých zákonů (zákon o některých službách informační
společnosti)
Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:
ČÁST prvnÍ
O NĚKTERÝCH SLUŽBÁCH INFORMAČNÍ SPOLEČNOSTI
§ 1
Předmět
úpravy
Tento zákon
upravuje v souladu s právem Evropských společenství[1])
odpovědnost a práva a povinnosti osob, které poskytují služby informační
společnosti a šíří obchodní sdělení.
§ 2
Pro účely
tohoto zákona se rozumí
a)
službou
informační společnosti jakákoliv služba poskytovaná elektronickými prostředky
na individuální žádost uživatele podanou elektronickými prostředky, poskytovaná
zpravidla za úplatu; služba je poskytnuta elektronickými prostředky, pokud je
odeslána prostřednictvím sítě elektronických komunikací a vyzvednuta uživatelem
z elektronického zařízení pro ukládání dat,
b)
elektronickou
poštou textová, hlasová, zvuková nebo obrazová zpráva poslaná prostřednictvím
veřejné sítě elektronických komunikací,
která může být uložena v síti nebo v koncovém zařízení uživatele,
dokud ji uživatel nevyzvedne,
c)
elektronickými
prostředky zejména síť elektronických komunikací, elektronická komunikační
zařízení, koncová telekomunikační zařízení a elektronická pošta,
d)
poskytovatelem
služby každá fyzická nebo právnická osoba, která poskytuje některou ze služeb
informační společnosti,
e)
uživatelem
každá fyzická nebo právnická osoba, která využívá službu informační
společnosti, zejména za účelem vyhledávání či zpřístupňování informací,
f)
obchodním
sdělením všechny formy sdělení určeného k přímé či nepřímé podpoře zboží
či služeb nebo image podniku fyzické či právnické osoby, která vykonává
regulovanou činnost[2])
nebo je podnikatelem[3])
vykonávajícím činnost, která není regulovanou činností; za obchodní sdělení se
považuje také reklama podle zvláštního právního předpisu.[4])
Za obchodní sdělení se nepovažují údaje umožňující přímý přístup k
informacím o činnosti fyzické či právnické osoby nebo podniku, zejména doménové
jméno nebo adresa elektronické pošty; za obchodní sdělení se dále nepovažují
údaje týkající se zboží, služeb nebo image fyzické či právnické osoby nebo
podniku, získané uživatelem nezávisle,
g)
automatickým
krátkodobě dočasným ukládáním ukládání informací poskytnutých uživatelem, ke
kterému dochází výhradně za účelem uskutečnění přenosu prostřednictvím sítě
elektronických komunikací, přičemž doba uložení informace nepřesahuje dobu,
která je pro zajištění přenosu obvyklá,
h)
automatickým
dočasným meziukládáním ukládání informací poskytnutých uživatelem, které slouží
výhradně pro co možná nejúčinnější následný přenos těchto informací na žádost
jiných uživatelů.
Odpovědnost poskytovatelů zprostředkovatelských služeb
§ 3
Odpovědnost
poskytovatele služby za obsah přenášených informací
(1)
Poskytovatel
služby, jež spočívá v přenosu informací poskytnutých uživatelem
prostřednictvím sítí elektronických komunikací nebo ve zprostředkování přístupu
k sítím elektronických komunikací za účelem přenosu informací, odpovídá za
obsah přenášených informací, jen pokud
a)
přenos
sám iniciuje,
b)
zvolí
uživatele přenášené informace, nebo
c)
zvolí
nebo změní obsah přenášené informace.
(2)
Přenos
informací a zprostředkování přístupu podle odstavce 1 zahrnuje také automatické
krátkodobě dočasné ukládání přenášených informací.
§ 4
Odpovědnost
poskytovatele služby za obsah automaticky dočasně meziukládaných informací
Poskytovatel
služby, jež spočívá v přenosu informací poskytnutých uživatelem, odpovídá za
obsah informací automaticky dočasně meziukládaných, jen pokud
a)
změní
obsah informace,
b)
nevyhoví
podmínkám přístupu k informaci,
c)
nedodržuje
pravidla o aktualizaci informace, která jsou obecně uznávána a používána v
příslušném odvětví,
d)
překročí
povolené používání technologie obecně uznávané a používané v příslušném
odvětví s cílem získat údaje o užívání informace, nebo
e)
ihned
nepřijme opatření vedoucí k odstranění jím uložené informace nebo ke znemožnění
přístupu k ní, jakmile zjistí, že informace byla na výchozím místě přenosu ze
sítě odstraněna nebo k ní byl znemožněn přístup nebo soud nařídil stažení či
znemožnění přístupu k této informaci.
§ 5
Odpovědnost
poskytovatele služby za ukládání obsahu informací poskytovaných uživatelem
(1)
Poskytovatel
služby, jež spočívá v ukládání informací poskytnutých uživatelem, odpovídá
za obsah informací uložených na žádost uživatele jen,
a)
mohl-li
vzhledem k předmětu své činnosti a okolnostem a povaze případu vědět, že
obsah ukládaných informací nebo jednání uživatele jsou protiprávní, nebo
b)
dozvěděl-li
se prokazatelně o protiprávní povaze obsahu ukládaných informací nebo o
protiprávním jednání uživatele a neprodleně neučinil veškeré kroky, které lze
po něm požadovat, k odstranění nebo znepřístupnění takovýchto informací.
Poskytovatel služby uvedený
v odstavci 1 odpovídá vždy za obsah uložených informací v případě, že
vykonává přímo nebo nepřímo rozhodující vliv na činnost uživatele.
§ 6
Poskytovatelé
služeb uvedení v § 3 až 5 nejsou povinni
c)
dohlížet
na obsah jimi přenášených nebo ukládaných informací,
d)
aktivně
vyhledávat skutečnosti a okolnosti poukazující na protiprávní obsah informace.
Šíření obchodních sdělení
§ 7
(1)
Pokud
fyzická nebo právnická osoba získá od svého zákazníka podrobnosti jeho
elektronického kontaktu pro elektronickou poštu podle zvláštního právního
předpisu,[5])
může tato fyzická či právnická osoba využít tyto podrobnosti elektronického
kontaktu pro potřeby šíření obchodních sdělení pouze za předpokladu, že
zákazník dal předem prokazatelný souhlas k takovémuto využití svého
elektronického kontaktu a má jasnou a zřetelnou možnost jednoduchým způsobem,
zdarma nebo na účet této fyzické nebo právnické osoby, odmítnout souhlas
s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu i při zasílání každé
jednotlivé zprávy.
(2)
Nejde-li
o případ podle odstavce 1, je elektronické prostředky zakázáno použít pro
šíření nevyžádaných obchodních sdělení; nevyžádané šíření obchodních sdělení
není povoleno bez prokazatelného souhlasu adresáta.
(3)
Zaslání
elektronické pošty za účelem šíření obchodního sdělení je zakázáno, pokud
a)
tato
není zřetelně a jasně označena jako obchodní sdělení,
b)
skrývá
nebo utajuje totožnost odesílatele, jehož jménem se komunikace uskutečňuje,
nebo
c)
je
zaslána bez platné adresy, na kterou by mohl adresát přímo a účinně zaslat
informaci o tom, že si nepřeje, aby mu byly obchodní informace
odesílatelem nadále zasílány.
Regulované
činnosti
§ 8
(1)
Osoby
vykonávající regulované činnosti mohou za použití elektronických prostředků v
rámci činností, které jsou obsahem regulované činnosti, šířit obchodní sdělení,
a to v souladu s §
(2)
Osoby
vykonávající regulované činnosti, jež nejsou členy profesních samosprávných
komor zřízených zákonem, při šíření obchodních sdělení za použití
elektronických prostředků v rámci činností, které jsou obsahem regulované
činnosti, postupují v souladu s § 7.
(3)
Obchodní
sdělení osob vykonávajících regulované činnosti musí obsahovat název profesní
samosprávné komory zřízené zákonem, u níž je osoba vykonávající regulovanou
činnost zapsána, odkaz na profesní pravidla uplatňovaná v členském státu Evropské
unie, v němž je osoba vykonávající regulovanou činnost usazena, a způsob
trvalého veřejného přístupu k informacím o příslušné profesní samosprávné
komoře zřízené zákonem, jejímž je osoba vykonávající regulovanou činnost
členem.
Vnitřní trh
§ 9
(1)
Na
poskytovatele služby, který poskytuje služby prostřednictvím podniku nebo
organizační složky umístěné na území České republiky, se použijí ustanovení
tohoto zákona a zvláštních právních předpisů upravujících podmínky zahájení a
výkonu činnosti, která je předmětem poskytované služby, zejména právních
předpisů upravujících vznik podnikatelského oprávnění, požadavky na odbornou
způsobilost, požadavky na obsah a kvalitu poskytované služby a odpovědnost
poskytovatele služby za porušení těchto povinností.
(2)
Na
poskytovatele služby, který je usazen v jiném členském státě Evropské unie
a poskytujícího tuto službu na území České republiky, se nevztahují právní
předpisy uvedené v odstavci 1, pokud tento zákon nebo zvláštní právní
předpis nestanoví jinak.
(3)
Ustanovením
odstavce 2 nejsou dotčeny povinnosti poskytovatele služby vyplývající ze
zvláštních právních předpisů na ochranu veřejného pořádku, veřejného zdraví,
bezpečnosti státu a ochranu spotřebitele.
(4)
Dříve,
než soud nebo jiný orgán příslušný k zajištění plnění nebo vynucení
povinností poskytovatele služby vyplývající ze zvláštních právních předpisů na
ochranu veřejného pořádku, veřejného zdraví, bezpečnosti státu a ochranu
spotřebitele učiní nezbytná opatření, informuje o tom Komisi Evropských společenství
(dále jen „Komise“) a požádá členský stát Evropské unie, v němž je
poskytovatel služby usazen, o přijetí takových opatření, která budou mít za
následek, že soud již nebude muset činit opatření podle tohoto odstavce.
(5)
Jestliže
se v naléhavých případech soud odchýlí od odstavce 4, podá o této
skutečnosti bez zbytečného odkladu informaci s odůvodněním Komisi a členskému
státu Evropské unie, v němž je poskytovatel služby usazen.
Dozor nad
dodržováním zákona
§ 10
(1)
Orgánem
příslušným k výkonu dozoru nad dodržováním tohoto zákona (dále jen „orgán
dozoru“) je
a)
pro
šíření obchodních sdělení podle § 7 Úřad
pro ochranu osobních údajů,
b)
pro
povinnosti vyplývající z § 8 odst. 3 příslušná profesní samosprávná komora
zřízená zákonem.
(2)
Orgán
dozoru působí jako kontaktní místo pro členské státy Evropské unie a Komisi.
(3)
Kontaktní
místo pro členské státy Evropské unie a Komisi
a)
podává
obecné informace o smluvních právech a povinnostech, jakož i o postupech pro
podávání stížností a pro opravné prostředky v případě sporů včetně
praktických aspektů využívání těchto postupů,
b)
poskytuje
údaje o orgánech, sdruženích nebo subjektech, od nichž lze získat další
informace či praktickou pomoc.
(4)
Při
výkonu dozoru postupuje orgán dozoru uvedený v odstavci 1 písm. a) podle
zvláštního právního předpisu.[6])
(5)
Při
výkonu dozoru postupují orgány dozoru uvedené v odstavci 1 písm. b) podle
zvláštních právních předpisů.[7])
Správní delikty
§ 11
(1)
Právnické
osobě, která
a)
používá
elektronické prostředky k šíření nevyžádaných obchodních sdělení,
b)
využila
podrobnosti elektronického kontaktu pro elektronickou poštu podle zvláštního
právního předpisu5) a neposkytla svému zákazníkovi možnost jasně,
zřetelně, jednoduchým způsobem, zdarma nebo na její účet udělit či odmítnout
souhlas s využitím jeho elektronického kontaktu pro potřeby šíření
obchodních sdělení při zaslání každé jednotlivé zprávy,
c)
šířila
obchodní sdělení bez prokazatelného souhlasu adresáta,
d)
pro
účely šíření obchodních sdělení zaslala elektronickou poštu, které nebylo jasně
a zřetelně označeno jako obchodní sdělení,
e)
pro
účely šíření obchodních sdělení zaslala elektronickou poštu, která skrývá
identitu odesílatele, jehož jménem se komunikace uskutečnila,
f)
pro
účely šíření obchodních sdělení zaslala elektronickou poštu, která utajuje
identitu odesílatele, jehož jménem se komunikace uskutečnila, nebo
g)
pro
účely šíření obchodních sdělení zaslala elektronickou poštu, která uvádí
neplatnou adresu, na niž by adresát mohl odeslat žádost o ukončení takové
komunikace,
se uloží pokuta do výše 10 000 000
Kč.
(2)
Právnické
osobě, která
a)
vykonává
regulovanou činnost a její obchodní sdělení neobsahuje název profesní
samosprávné komory zřízené zákonem, u níž je zapsána,
b)
vykonává
regulovanou činnost a její obchodní sdělení neobsahuje odkaz na profesní
pravidla uplatňovaná v členském státu Evropské unie, v němž je usazena, nebo
c)
vykonává
regulovanou činnost a její obchodní sdělení neobsahuje způsob trvalého
veřejného přístupu k informacím o příslušné profesní samosprávné komoře
zřízené zákonem, jejímž je členem,
se uloží pokuta
do výše 1 000 000 Kč.
§ 12
(1)
Právnická
osoba za správní delikt neodpovídá, jestliže prokáže, že vynaložila veškeré
úsilí, které bylo možno požadovat, aby porušení právní povinnosti zabránila.
(2)
Při
stanovení výše pokuty právnické osobě se přihlédne k závažnosti správního
deliktu, zejména ke způsobu jeho spáchání a jeho následkům a k okolnostem, za
nichž byl spáchán.
(3)
Odpovědnost
právnické osoby za správní delikt zaniká, jestliže orgán dozoru o něm nezahájil
řízení do 1 roku, kdy se o něm dozvěděl, nejpozději však do 3 let ode dne, kdy byl spáchán.
(4)
Na
odpovědnost za jednání, k němuž došlo při podnikání fyzické osoby[8])
nebo v přímé souvislosti s ním, se vztahují ustanovení tohoto zákona
o odpovědnosti a postihu právnické osoby.
(5)
Pokuty
ukládá a vybírá orgán dozoru a vymáhá je územní finanční orgán podle zvláštního
právního předpisu.9) Příjem z pokut, a to i vymožených, je
příjmem rozpočtu, ze kterého je hrazena činnost orgánu dozoru, který pokutu
uložil.
Společná
ustanovení
§ 13
(1)
Při
vybírání a vymáhání pokut se postupuje podle zvláštního právního předpisu.[9])
(2)
Pokud
tento zákon nestanoví jinak, vztahuje se na řízení ve věcech upravených tímto
zákonem správní řád.[10])
ČÁST druhÁ
Změna občanského zákoníku
§ 14
Zákon č.
40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění zákona č. 58/1969 Sb., zákona
č. 131/1982 Sb., zákona č. 94/1988 Sb., zákona č. 188/1988 Sb., zákona č.
87/1990 Sb., zákona č. 105/1990 Sb., zákona č. 116/1990 Sb., zákona č. 87/1991 Sb.,
zákona č. 509/1991 Sb., zákona č. 264/1992 Sb., zákona č. 267/1994
Sb., zákona č. 104/1995 Sb., zákona č. 118/1995 Sb., zákona č. 94/1996 Sb.,
zákona č. 227/1997 Sb., zákona č. 91/1998 Sb., zákona č. 165/1998
Sb., zákona č. 159/1999 Sb., zákona č. 363/1999 Sb., zákona č. 27/2000 Sb.,
zákona č. 103/2000 Sb., zákona č. 227/2000 Sb., zákona
č. 367/2000 Sb., zákona č. 229/2001 Sb., zákona č. 501/2001 Sb.,
zákona č. 317/2001 Sb., zákona č. 125/2002 Sb., zákona č. 135/2002 Sb.,
zákona č. 136/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 476/2002
Sb., zákona č. 88/2003 Sb., zákona č. 37/2004 Sb., zákona č. 47/2004 Sb., a
Nálezu Ústavního soudu publikovaného pod č. 278/2004 Sb., se mění takto:
1.
V §
53 odstavec 4 zní:
"(4) Při
jednání prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku musí být
spotřebiteli s dostatečným předstihem před uzavřením smlouvy poskytnuty
zejména tyto informace:
a)
obchodní
firma nebo jména a příjmení a identifikační číslo dodavatele, sídlo právnické
osoby a bydliště v případě fyzické osoby, u zahraniční osoby rovněž adresu
podniku nebo organizační složky na území České republiky, byly-li zřízeny, údaj
o zápisu v obchodním rejstříku nebo jiné obdobné evidenci, včetně spisové
značky, pokud je přidělena, a kontaktní údaje, zejména poštovní adresu pro
doručování, telefonní číslo, případně adresu pro doručování elektronické pošty,
b)
údaje
o příslušném kontrolním orgánu, podléhá-li činnost dodavatele režimu
povolování,
c)
název
a hlavní charakteristiky zboží nebo služeb,
d)
cena
zboží nebo služeb, z níž jednoznačně vyplývá, zda je uvedena včetně všech
daní a poplatků, mají-li k ní být připočítávány,
e)
náklady
na dodání,
f)
způsob
platby, dodání nebo plnění,
g)
poučení
o právu na odstoupení, s výjimkou případů podle odstavce 8,
h)
náklady
na použití komunikačních prostředků na dálku,
i)
doba,
po kterou zůstává nabídka nebo cena v platnosti.
K informacím podle písmen a) a b)
zajistí dodavatel trvalý veřejný přístup, nedodržení této povinnosti se
považuje za nepředání informací podle § 53 odst. 7.".
2.
V §
53 se za odstavec 4 vkládá nový odstavec 5, který zní:
„(5) Podá-li
spotřebitel objednávku prostřednictvím některého prostředku komunikace na
dálku, je dodavatel povinen prostřednictvím některého prostředku komunikace na
dálku neprodleně potvrdit její obdržení; to neplatí při uzavírání smlouvy
výlučně výměnou elektronické pošty nebo obdobnou individuální komunikací.
Objednávka a potvrzení jejího obdržení jsou považovány za doručené, pokud se
s nimi strany, jimž byly určeny, mohou seznámit.“.
Dosavadní
odstavce 5 až 8 se označují jako odstavce 6 až 9.
3.
V §
53 odst. 7 se slova „podle ustanovení odstavců
4.
V §
53 odst. 8 se slova „podle odstavce 6“ nahrazují slovy „podle odstavce 7“.
5.
Za
§ 53 se vkládá nový § 53a, který včetně poznámky pod čarou 2c) zní:
„§ 53a
(1)
Při
použití elektronických prostředků2c) musí být součástí návrhu kromě
informací podle § 53 odst. 3 rovněž informace o tom, zda je smlouva po
svém uzavření dodavatelem archivována a zda je přístupná, informace
o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy,
informace o jazycích, v nichž lze smlouvu uzavřít, informace
o možnosti zjištění a opravování chyb vzniklých při zadávání dat před
podáním objednávky a informace o kodexech chování, které jsou pro něj
závazné nebo které dobrovolně dodržuje, a jejich přístupnosti při použití
elektronických prostředků; to neplatí při jednání výlučně výměnou elektronické
pošty nebo obdobnou individuální komunikací.
(2)
Před
podáním objednávky musí být při použití elektronických prostředků spotřebiteli
umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje v ní obsažené, které do
objednávky vložil; to neplatí při jednání výlučně výměnou elektronické pošty
nebo obdobnou individuální komunikací.
(3)
Smlouva
a všeobecné obchodní podmínky musí být spotřebiteli poskytnuty ve formě,
která umožňuje archivaci a reprodukci.
(4)
Pro
odstoupení od smlouvy platí § 53 odst. 7 obdobně.
___________________
2c) § 2 písm. c) zákona č. ../2004 Sb., o
některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o
některých službách informační společnosti).".
6.
V §
54 se za slova „podle § 53 odst. 2 až 8“ nahrazují slovy „podle § 53 odst. 2 až
9 a § 53a“.
ČÁST
tŘEtí
§ 15
Zákon č. 40/1995
Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb.,
o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších
předpisů, ve znění zákona č. 258/2000 Sb., zákona č. 231/2001 Sb., zákona č.
256/2001 Sb., zákona č. 138/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona
č. 132/2003 Sb., zákona č. 217/2004 Sb. a zákona č. 326/2004 Sb., se mění
takto:
1.
V §
2 odst. 1 písmeno e) včetně poznámky pod čarou 5a) zní :
„e) šíření
nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta nebo pokud adresáta
obtěžuje; na šíření reklamy elektronickými prostředky a jeho omezení se
vztahuje zvláštní právní předpis,5a) za reklamu, která obtěžuje, se
považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát
dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla
nevyžádaná reklama šířena.
_____________
5a) §
7 zákona č…/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně
některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti).“.
2.
V §
7 písm. d) se za slova „v ostatních případech“ vkládají slova " , s
výjimkou nevyžádané reklamy šířené elektronickými prostředky32a)
podle zvláštního právního předpisu5a)".
Poznámka pod čarou č. 32a) zní:
____________________
„32a) §2
písm. c) zákona č…./2004 Sb., o některých službách informační společnosti
a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační
společnosti).“.
ČÁST
Čtvrtá
§ 16
V § 2 zákona č.
101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, se na konci
textu odstavce 2 doplňují slova „a další kompetence stanovené zvláštním právním
předpisem.1)“.
Poznámka pod čarou č. 1) zní:
„1) §
10 odst. 1 písm. a) zákona č. …../2004 Sb., o některých službách informační společnosti
a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační
společnosti).“.
ČÁST pátá
Změna zákona o zdravotní péči
v nestátních zdravotnických zařízeních
§ 17
V zákoně
č. 160/1992 Sb., o zdravotní péči v nestátních zdravotnických
zařízeních, ve znění zákona č. 161/1993 Sb., zákona č. 258/2000 Sb.,
zákona č. 285/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 96/2004 Sb.
a zákona 121/2004 Sb., se za § 21a vkládá nový § 21b, který zní:
"§ 21b
Provozovatelé nestátních zdravotnických zařízení, kteří jsou
fyzickými osobami a ke dni 31. prosince 2003 účtovali v soustavě
jednoduchého účetnictví, splní svoji zákonnou povinnost stanovenou v § 5
odst. 2 písm. e) zákona č. 160/1992 Sb., ve znění účinném přede dnem
nabytí účinnosti zákona č. 121/2004 Sb., pokud k 1. lednu 2004 vedou
daňovou evidenci nebo účetnictví podle zvláštního právního předpisu.".
ČÁST ŠESTÁ
ÚČINNOST
§ 18
Tento zákon
nabývá účinnosti dnem jeho vyhlášení.
[1]) Směrnice
Evropského parlamentu a Rady 2000/31/ES, ze dne 8. června 2000, o určitých
aspektech služeb informační společnosti, zejména elektronického obchodního
styku v rámci vnitřního trhu.
Směrnice Evropského parlamentu a Rady
2002/58/ES, ze dne 12. července 2002, o zpracování osobních údajů a ochraně
soukromí v odvětví elektronických komunikací.
[2]) § 3 písm. f) a
g) zákona č. 18/2004 Sb., o uznávání odborné kvalifikace a jiné způsobilosti
státních příslušníků členských států Evropské unie a o změně některých zákonů
(zákon o uznávání odborné kvalifikace).
[3]) § 2 odst. 2 obchodního zákoníku.
[4]) Zákon č.
40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o
provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů.
[5]) Zákon č.
101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění
pozdějších předpisů.
[6]) Zákon č.
552/1991 Sb., o státní kontrole, ve znění pozdějších předpisů.
[7]) Například zákon
č. 254/2000 Sb., o auditorech, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 523/1992
Sb., o daňovém poradenství a Komoře daňových poradců České republiky, ve
znění pozdějších předpisů, zákon č. 220/1991 Sb., o České lékařské komoře,
České stomatologické komoře a České lékárnické komoře, zákon čl. 85/1996 Sb., o
advokacii, ve znění pozdějších předpisů.
[8]) § 2 odst. 2
zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
[9]) Zákon č.
337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, ve znění pozdějších předpisů.
[10]) Zákon č. 71/1967
Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění pozdějších předpisů.